Atpakaļ uz Blogu
image

Galvenās atziņas no pasākuma "Klientu pieredze – kas jums jāzina 2025. gadā!"

2025-05-28

Tehnoloģiju, tostarp mākslīgā intelekta, attīstība transformē dažādas nozares un biznesa sektorus. Viens no tiem ir klientu serviss. Mākslīgais intelekts, čatboti, gudri datu analīzes rīki un citas tehnoloģijas padara kontaktu centru ātrāku, viedāku, efektīvāku, personalizētāku, kā arī automatizē dažādus procesus. Kādas ir jaunākās kontaktu centra tendences? Kā tehnoloģijas ietekmē pakalpojuma sniedzēja un klienta pieredzi? Pie kādām atziņām nonācis uzņēmums “ERGO”, savā biznesā integrējot Genesys Cloud kontaktu centra platformu? Par šo un daudz ko citu varēja uzzināt 27. maijā “Adventus Solutions” un “Genesys” rīkotajā Baltijas kontaktu centra profesionāļu pasākumā “Customer experience 2025 - what you need to know”.

“Riga Islande Hotel” notikusī konference pulcēja kontaktu centra un klientu servisa jomas līderus un profesionāļus no visas Baltijas. Tās laikā bija iespēja izzināt jaunākās tendences no industrijas līderiem, iepazīties ar apdrošināšanas pakalpojumu sniedzēja “ERGO Insurance” pieredzes stāstu, iegūt jaunas idejas klientu pieredzes uzlabošanai savā uzņēmumā, kā arī, protams, sastapt domubiedrus, diskutēt un apmainīties ar pieredzi un vērtīgām atziņām.

🔶 Klientu pieredze – tendences 2025

“Genesys” risinājumu konsultāciju direktors Ziemeļvalstu un Baltijas reģionā Regis Mace dalījās ar secinājumiem no šī gada klientu pieredzes pārskata. Pētījums atklāj, ka klienti sagaida ātru, cilvēcīgu un personalizētu apkalpošanu visos kanālos. Galvenās klientu vērtības ir ātra problēmu risināšana, kompetents speciālists un individuāla pieeja. Tomēr tikai aptuveni trešdaļa uzņēmumu pasaulē pilnībā izmanto MI un mākoņtehnoloģiju potenciālu, lai šīs gaidas piepildītu.

image
🔶 Pieredzes orķestrēšana – jauns veids, kā savienot klientu ceļus

“Genesys” vadošais risinājumu konsultants Ziemeļvalstu un Baltijas reģionā Jens Olesen iepazīstināja ar Genesys Cloud kontaktu centra platformu un tajā integrētajiem Genesys AI rīkiem - virtuālo aģentu un Copilot. Tie palīdz uzņēmumiem nodrošināt personalizētu un efektīvu klientu apkalpošanu. Genesys AI rīks apvieno reāllaika datus, optimizē aģentu darbu un automātiski piedāvā atbilžu variantus atkarībā no konteksta, samazinot kļūdu risku. J.Olesen arī uzsvēra, ka nākotnē klientu pieredzi vadīs mākslīgais intelekts, tāpēc uzņēmumiem tam jāgatavojas jau tagad.

🔶 Klientu ceļa vadība – personalizētas pieredzes orķestrēšana

Jens Olesen arī iepazīstināja ar “Genesys Customer Journey Management”. Tā ir Genesys Cloud aplikācija, kas sniedz uz reāllaika datiem balstītus ieskatus visos klienta mijiedarbības punktos un palīdz veidot personalizētu pieredzi. Apvienojot MI un klientu datus, risinājums palīdz paredzēt vajadzības, mazina šķēršļus un veicina lojalitāti. Uzņēmumi iegūst lielāku pārskatāmību un kontroli pār klientu ceļu, šādā veidā uzlabojot apmierinātību un biznesa rezultātus. Aplikācijā īpašs uzsvars likts uz tendenču vizualizāciju, kas atvieglo klientu plūsmas analīzi un uzlabojumu veikšanu.

image
🔶 Genesys AI – Baltijas klientu ieguvumi

Kā Baltijas uzņēmumi jau šobrīd var izmantot Genesys Cloud sniegtās iespējas – sarunvalodas čatbotu, Supervisor Copilot, reāllaika transkripciju un darbinieku iesaistes pārvaldības risinājumu, - plašāk skaidroja Regis Mace. Lai gan Genesys AI vēl neatbalsta Baltijas valstu valodas, savukārt transkripcijas atbalsts plānots uz gada beigām. To iespējams nodrošināt, izmantojot Genesys integrāciju iespējas ar trešo pušu platformām, piemēram, OpenAI.

🔶 Veiksmes stāsts: ERGO Insurance

Ar pieredzes stāstu par migrācijas procesu uz Genesys Cloud kontaktu centros dalījās “ERGO Insurance” pārstāves no visām trim Baltijas valstīm: pārdošanas un klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Latvijā Anda Savļenko, zvanu centra vadītāja Latvijā Evita Melne, zvanu centra vadītāja Igaunijā Maarika All un dzīvības apdrošināšanas zvanu centra un telemārketinga grupas vadītāja Lietuvā Kristina Baikauskienė. Uzņēmums 2023. gadā pieņēma lēmumu modernizēt zvanu centrus un pāriet uz Genesys Cloud risinājumu visās Baltijas valstīs vienlaicīgi. Kā galvenos ieguvumus “ERGO” pārstāves min iespēju izmantot vienotu sistēmu (5 atsevišķu programmu vietā), detalizētu klienta ceļa analīzi, pielāgojamus atskaišu rīkus, integrāciju ar citām lietotnēm, piemēram, “WhatsApp”, sistēmas biežu atjaunināšanu, efektīvu sarunu nodošanu citām komandām, text-to-speech funkcionalitāti. Vienlaikus no šī procesa tika gūtas arī pāris mācības, piemēram, tas, ka migrācijai nepieciešama rūpīga plānošana, jāatvēl vairāk laika testēšanai. Būtiska nozīme ir arī darbinieku sagatavotībai šai pārejai, piemēram, rīkojot apmācības. “ERGO” pārstāves arī uzsvēra, ka pārejā uz Genesys Cloud būtiska nozīme bija partnerim “Adventus Solutions”, kas palīdzēja veiksmīgi to realizēt.

image
🔶 2.gen CRM integrācija – savienojiet klientu datus dažādās platformās

Pasākuma noslēgumā Jens Olesen iepazīstināja ar nākamās paaudzes CRM integrāciju, kas ietver “CX Cloud” un “Unified Experience” risinājumus. “CX Cloud” apvieno Genesys Cloud CX platformas iespējas ar “Salesforce Service Cloud” funkcionalitāti. Ar šo risinājumu uzņēmumi var nodrošināt vienotu klientu apkalpošanas pieredzi, apvienojot dažādus saziņas kanālus un datus vienā platformā. Savukārt “Unified Experience” ir “Genesys” un “ServiceNow” kopīgs risinājums, kas apvieno klientu apkalpošanas komandas vienotā darbvirsmā. Tas centralizē darba plūsmu pārvaldību, optimizē darbinieku iesaisti un uzlabo klientu ceļu, izmantojot mākslīgo intelektu.

🔶 Secinājumi

Konferencē izskanējušās ekspertu atziņas un praktiskie piemēri apliecināja, ka klientu pieredze kļūst par stratēģisku konkurences priekšrocību, kuru iespējams sasniegt tikai ar mērķtiecīgu tehnoloģiju integrāciju. Mākslīgais intelekts, datu analītika un kontaktu centra mākoņplatformas, kā Genesys Cloud, ļauj uzņēmumiem ne vien efektivizēt procesus, bet arī sniegt personalizētu klientu apkalpošanu. Lai saglabātu konkurētspēju, organizācijām jau šodien jādomā par nākamās paaudzes klientu pieredzes risinājumu ieviešanu.

Liels paldies mūsu iedvesmojošajiem lektoriem un aktīvajiem dalībniekiem!

Turpiniet sekot līdzi mūsu nākamajiem pasākumiem un aktualitātēm!

image

Saistītie raksti

image

Pārmaiņu vadība kontaktu centros – iedvesmojoša vizīte pie LMT

Apskatiet galvenās atziņas no Kontaktu centra kluba vizītes uz LMT: čatbotu izmantošana, pārmaiņu vadības stratēģijas, iekšējā komunikācija un efektivitātes uzraudzība – pieredzē dalījās Latvijas vadošie kontaktcentru profesionāļi.

Lasīt vairāk
image

Mākslīgais intelekts darbībā: ieskats Kontaktu centra kluba īpašajā sesijā

Mākslīgais intelekts (MI) un automatizācijas iespējas kontaktu centros: praktiski piemēri, tostarp AI teksta-pārrunas Baltijas valodās, tērzēšanas roboti un reāllaika atbalsts aģentiem. Uzziniet, kā AI uzlabo klientu pieredzi, vienlaikus saglabājot cilvēka empātiju.

Lasīt vairāk
image

Top 9 kontaktu centru tendences 2025. gadam

Uzziniet svarīgākās kontaktu centru tendences 2025. gadam - mākoņrisinājumi, mākslīgais intelekts, daudzkanālu atbalsts un klienta ceļa vadība. Apskatiet, kā Baltijas uzņēmumi pielāgojas jaunajai digitālajai realitātei.

Lasīt vairāk
image

Igaunijas Kontaktu centru kluba atklāšana

Uzziniet par Igaunijas Kontaktu centru Klubu – jaunu profesionāļu kopienu vadošajiem kontaktcentru līderiem. Klubā dalās pieredzē, pilnveido klientu apkalpošanas kvalitāti un apgūst jaunākās kontaktcentru tehnoloģijas.

Lasīt vairāk
image

Trendi 2025: Videokonferences

Iepazīstieties ar jaunākajām videokonferenču tehnoloģiju tendencēm 2025. gadam, tostarp MI uzlabotām funkcijām, gudrākiem hibrīddarba risinājumiem, viss vienā sistēmām un vienkāršotu lietotāja pieredzi. Uzziniet, kā šīs inovācijas uzlabos sadarbību un efektivitāti uzņēmumiem, izglītības iestādēm un attālinātām komandām.

Lasīt vairāk
image

29 svarīgākie kontaktu centra rādītāji un metrikas

Apskatām 29 būtiskākās kontaktu centra metrikas, tostarp First-Contact Resolution (FCR), Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction (CSAT) un citas. Uzziniet, kā sekot līdzi galvenajiem veiktspējas rādītājiem (KPI), lai panāktu veiksmīgākus rezultātus. Iekļauts pilns saraksts ar skaidrojumiem un formulām.

Lasīt vairāk
image

Kontaktu centra kluba vizīte pie Booking Group

Ieskats KC-kluba vizītē Booking Group kontaktu centrā: Uzzinājām, kā Boking Group globālā auto nomas atbalsta komanda ikdienā pārvalda zvanus un e-pastus. Apskatījām uzņēmuma mākslīgā intelekta (MI) rīku, kas atvieglo sarunu kvalitātes novērtēšanu.

Lasīt vairāk