Atpakaļ uz Blogu
image
#ContactCenters
#AI
#CX

Vai klienti ir gatavi botu izmantošanai?

2024-01-12

Pirms vairāk nekā 150 gadiem franču autors Viktors Hugo īsumā apkopoja realitāti, ar ko saskaras mūsdienu uzņēmumi, ja skatās uz automatizācijas nākotni un to, kā tas ietekmēs klientu pieredzi. "Nākotnei ir daudz vārdu: vājam, tas nozīmē, ka tas nav sasniedzams. Bailīgām tas nozīmē nezināmu. Drosmīgam tas nozīmē iespēju."

Ar ātru viedtālruņu un viedierīču ieviešanu, nākotnē mūs sagada gan iespējas, gan izaicinājumi, izstrādājot jaunas metodes, lai apstrādātu manuāli veiktus uzdevumus. Izmantojot mākslīgo intelektu, nākamās paaudzes automatizācijā dati jau tiek izmantoti jaunos veidos, lai izveidotu efektīvu klientu pieredzi.

Genesys klientu pieredzes pētījuma 6. daļā (State of Customer Experience report) tiek atklāts, kā patērētāji un uzņēmumi gatavojas pieaugošai automatizācijai un viņu sajūtām par pārmaiņām klientu iesaistīšanā.

Vai klienti ir gatavi botu* izmantošanai?

Apzinot gandrīz 2000 patērētāju un 1300 uzņēmumu respondentu visā Ziemeļamerikā, Eiropā, Latīņamerikā un Āzijas un Klusā okeāna reģionā, noskaidrots, ka uzņēmumi ļoti apzinās pakalpojumu automatizācijas priekšrocības, jo īpaši attiecībā uz vienkāršiem un atkārtojamiem uzdevumiem. Tomēr patērētāji nav tik entuziasma pilni par botiem, kas apstrādā visvairāk interakciju.

Daži pētījuma secinājumi:

  • 39% uzņēmumu ziņo, ka viņi piedāvā chatbots, un 66% uzņēmumu plāno izmantot dažu veidu chatbots nākamo sešu mēnešu laikā. Tomēr tikai 2% patērētāju izvēlas tos izmantot.​
  • Jaunieši divreiz biežāk izmanto botus kā patērētāji vecumā no 35 līdz 54 gadiem un sešas reizes biežāk nekā patērētāji, kuri ir vecāki par 55 gadiem.

Lai gan lielākā daļa patērētāju joprojām izvēlas runāt ar cilvēku, lai atrisinātu sarežģītākus jautājumus, uzlabojumi “sarunvalodas saprašanā” (Natural Language Understanding) un mašīnu apmācība padara mākslīga intelekta tehnoloģijas pievilcīgākas. Tas ir skaidrs, strauji pieņemot tādas tehnoloģijas kā Siri un Google, norādot, ka patērētājiem ir pieejami jauni veidi, kā uzlabot iesaistīšanos.

''39% pētijuma uzņēmumu ziņo, ka viņi piedāvā čatbotus, un 66% uzņēmumu plāno izmantot dažu veidu čatbotus nākamo sešu mēnešu laikā. Tomēr tikai 2% patērētāju izvēlas tos izmantot.''

IoT* ietekme

Saskaņā ar McKinsey & Company datiem, IoT iespējamā ekonomiskā ietekme 2025. gadā varētu sasniegt 11 triljonus ASV dolāru gadā. Šo pieaugumu veicina izmērāmi uzņēmējdarbības priekšrocības, ko IoT var sniegt, tostarp uzlabota klientu pieredze, darbinieku iesaiste un biznesa optimizācija. Inteliģentas automatizācijas potenciāls ir praktiski bezgalīgs, tāpēc ir ievērojamas iespējas, kuras automobiļu, veselības aprūpes, mazumtirdzniecības un elektronikas nozaru līderi jau sākuši izmantot.

Tomēr uzņēmumiem ir rūpīgi jāuzrauga, kā patērētāji jūtas par virtuālajiem asistentiem jeb botiem. Genesys klientu pieredzes pētījums rāda, ka patērētāju ‘komforts’ ar IoT ierīcēm atpaliek no uzņēmumu gatavības tos izmantot.

*bots – jeb virtuālais asistents pēc būtības ir datorprogramma, kas veido dialogu starp cilvēku un datoru

*IoT (internet of things) – lietu internets

Saistītie raksti

image

Mākslīgais intelekts darbībā: ieskats Kontaktu centra kluba īpašajā sesijā

Mākslīgais intelekts (MI) un automatizācijas iespējas kontaktu centros: praktiski piemēri, tostarp AI teksta-pārrunas Baltijas valodās, tērzēšanas roboti un reāllaika atbalsts aģentiem. Uzziniet, kā AI uzlabo klientu pieredzi, vienlaikus saglabājot cilvēka empātiju.

Lasīt vairāk
image

Top 9 kontaktu centru tendences 2025. gadam

Uzziniet svarīgākās kontaktu centru tendences 2025. gadam - mākoņrisinājumi, mākslīgais intelekts, daudzkanālu atbalsts un klienta ceļa vadība. Apskatiet, kā Baltijas uzņēmumi pielāgojas jaunajai digitālajai realitātei.

Lasīt vairāk
image

Igaunijas Kontaktu centru kluba atklāšana

Uzziniet par Igaunijas Kontaktu centru Klubu – jaunu profesionāļu kopienu vadošajiem kontaktcentru līderiem. Klubā dalās pieredzē, pilnveido klientu apkalpošanas kvalitāti un apgūst jaunākās kontaktcentru tehnoloģijas.

Lasīt vairāk
image

Trendi 2025: Videokonferences

Iepazīstieties ar jaunākajām videokonferenču tehnoloģiju tendencēm 2025. gadam, tostarp MI uzlabotām funkcijām, gudrākiem hibrīddarba risinājumiem, viss vienā sistēmām un vienkāršotu lietotāja pieredzi. Uzziniet, kā šīs inovācijas uzlabos sadarbību un efektivitāti uzņēmumiem, izglītības iestādēm un attālinātām komandām.

Lasīt vairāk
image

29 svarīgākie kontaktu centra rādītāji un metrikas

Apskatām 29 būtiskākās kontaktu centra metrikas, tostarp First-Contact Resolution (FCR), Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction (CSAT) un citas. Uzziniet, kā sekot līdzi galvenajiem veiktspējas rādītājiem (KPI), lai panāktu veiksmīgākus rezultātus. Iekļauts pilns saraksts ar skaidrojumiem un formulām.

Lasīt vairāk
image

Kontaktu centra kluba vizīte pie Booking Group

Ieskats KC-kluba vizītē Booking Group kontaktu centrā: Uzzinājām, kā Boking Group globālā auto nomas atbalsta komanda ikdienā pārvalda zvanus un e-pastus. Apskatījām uzņēmuma mākslīgā intelekta (MI) rīku, kas atvieglo sarunu kvalitātes novērtēšanu.

Lasīt vairāk
image

Mākslīgais intelekts darbībā

Kā mākslīgais intelekts (MI) ietekmēs darba vides nākotni? Uzziniet, kā MI optimizē datu vadību, stiprina drošību un pārveido lietotāju pieredzi, padarot procesus vienkāršākus un efektīvākus.

Lasīt vairāk
image

Kontaktu Centra Kluba 1 gada jubileja: ideju pilns un vērtībām bagāts gads!

Kontaktu centru klubs svin 1 gadu! No Genesys platformas jaunumiem līdz inovatīvām izaugsmes idejām — uzziniet, kā šī kopiena uzlabo biznesa procesus, veicina tehnoloģiju ieviešanu un palīdz sasniegt KPI.

Lasīt vairāk